Micha Ö.

Underbar helg i Stockholm!
 
Seriöst nu, Michaela. Du säger hela tiden att du ska börja blogga seriöst, men på något vänster så "har du inte tid". Mjo, det är ju relativt sant eftersom du är iväg på saker plus att senaste två veckorna har du varit för sjuk för att skriva ner ord på denna digitala dagboks liknande dokument.
 
Juste, det jag faktiskt skulle prata om var ju inte hur dålig jag är på att uppdatera utan: Stockholm!
 
Jag, sambo plus mina bästa vän och hennes pojkvän åkte till Stockholm. Varför? Hm, ja kanske möjligtvis för att förra helgen spelade Twenty One Pilots i Stockholm, på Annexet, och det sjukaste är att vi hade biljetter! Vi hade galet tur eftersom biljetterna tog slut kort efter de blev tillgängliga.
 
Jag vill först och främst bara skriva ut att det var galet. Det var helt klart värt att stå i kö och frysa tårna av sig. Jag har aldrig varit på en stor konsert så har inte så mycket att jämföra med, men känslan och atmosfären var magisk. Hela publiken var igång konstant i nästan tre timmar. Hoppade och sjöng med i alla låtar. Man kände så jävla mycket känslor, allt på samma gång; kärlek och gemenskap osv.
 
Första man lade märke till när man gick in i Annexet var att det var närtill fullt med folk och vi visste att det skulle komma in fler (eftersom vi inte direkt var sist i kön). Så vi hade två val:
- Klämma oss in i havet och tryckas med alla TOP-fans.
- Ställa oss längre bak, men riskera att inte se ordentligt för allt folk. 
 
Men vi tog det kloka beslutet att ställa oss nästan längst bak för ingen av oss var sugen på att stå och trängas när det fanns gott med plats där vi stod, bredvid en inhängning där de som fixar ljud och ljus satt. Sekunden efter vi ställde oss där märkte vi den väldigt medvetna ställda stolpen och blev överlyckliga eftersom det betydde att Tyler kommer komma bak (på något sätt) och klättra upp på den. Några minuter efter så vilar jag ögonen på något annat som stod i inhängningen. Två objekt som var övertäckta med varsin svart filt. Ett piano och trumsätt. Vi valde helt rätt plats kan jag säga! För de hade byggt upp en till scen i bakre delen av salen, och vi stod precis bredvid!
 
 
Twenty One Pilots är kända för att hoppa runt mycket under deras konserter. Så som att gå ut i publikhavet och ställa sig, eller som jag sa lite kort tidigare; klättra upp på höga platser. Detta visste jag redan innan vi gick på konserten, men jag hade inte tänkt på det så mycket mer än så. Så när Tyler (sångaren) helt plötsligt försvann upp på övervåningen av Annexet var mina ögon stora som tennisbollar. Eller när de ställde ut trummor på en platta och skjutsa ut den i publiken, för att sedan själv ställa sig på den och spela.. Mygurd, det var sjukt.
 
Roligaste var nog när Josh hoppade in i en såndär stor boll och sprang runt på publikhavet. Jag laddade upp klipp på det på Instagram (@bymichaelao)
 
 
Spelningen var alltså förra torsdagen, 27 Oktober, och vi hade hotellrum bokat fram till lördagen. Så fredagen var en ledig dag i Stockholm stad för oss att göra vad vi ville. Åkte t-bana, gick på Vasa-museet, shoppade och tog en öl i Gamla stan. Mysigt som satan!
 
 
Till sist vill jag tackar alla som gjorde Stockholm resan underbar och stort tack till Stockholm för att du inte skrämde slaget av oss små Skövde-bor. Du kommer se mer av oss inom en väldigt snar framtid!
 
Puss till alla er där ute, och tveka inte på att skämma bort er med en enorm upplevelse. 
Livet är till för att leva!