Micha Ö.

Att fånga en kropp i rörelse
Efter mitt första kroki trodde jag att jag var tillräckligt uppvärmd och förbered för nya utmaningar. Redo att ta Kroki till nästa nivå! Jag ber om ursäkt att förra veckan blev ett eko av.. ingenting. Jag har varit tvungen att ha lite tid utanför textform och bara vara. Det hände mycket ont förra veckan, men även upplevde jag mycket gott. Kort sagt, det hände väldigt mycket.
 
Tillbaka till kroki: Förra veckans kroki bestod av snabba linjer och massa tester av nya tekniker. Jag ville mest utmana mig själv och se vad som går lättast för mig, och jag lärde mig en del utav mina spontana tester. Vissa skisser blev inte alls bra, medan andra kan jag faktiskt stå stolt för. Det jag lärde mig under dessa timmar kroki var att man inte alltid få kan få in "den där svängen" rätt och ibland kan det bli väldigt knappt med att hinna inom tidsramen, så jag tyckte det var mycket lättare att chansa och hoppas på det bästa. 
 
Om du inte sett mitt första resultat på kroki läs gärna det inlägget här.

30 sek
1 min:
3 min
5 min
9 min:
 
Som du själv märker så är det väldigt blandat med hur det gick för mig. Eller det tycker iallafall jag. Jag känner mig säkrare än första gången på kroki och med att jag känner mig säkrare så blir också linjerna färre och finare, och mer exakta. 
 
Det är en utmaning att fånga en kropps rörelse till ett papper. Och speciellt såpass så man ser att det är ett liv. Men det är riktigt roligt. Jag är så galet nöjd att jag valde att hoppa på en liten kroki! 
 
Ha det bra!
Jag ska försöka att inte ha lika stort tomrum mellan inläggen.