Micha Ö.

Dreaming - Akryl på canvas

Namn på målning:”Dreaming”
Gjord i:Akryl på canvas
Storlek:ca. 70Cmx100cm

 

Man kan komma långt genom att bara skapa utan tanke.
Denna skapelse kom till i förra veckan efter att sena eftermiddagar spenderades i min ateljé. Jag måste erkänna att det var flertals gånger då jag ifrågasatte mig själv "Vad fan håller du på med?!", men fastän det så fortsatte jag att blanda och lägga till färg. Till slut så glömde jag bort att tänka och jobbade utan att veta om vad jag gjorde. Jag slutade ifrågasätta mig själv och jag slutade tveka. Den enda tanken som snurrade var: "Det får bli vad det blir. Inget mer, inget mindre." Vill tillägga att den tanken kanske inte var i bästa tonen utan mer åt det griniga hållet. 

Detta började först som ett enkelt experiment. Där det enda jag ville pröva var att lägga på lager på lager med tjock färg, med hjälp av spatel, så det blir en ojämn yta. Iden var att den skulle stanna som experiment, men under skapelsetiden så fann jag mig mer och mer för den. (Så som det brukar bli för mig.) Färgerna, känslan och uttrycket. Skapelsen fångar mig som åskådare. Jag kunde kolla på den fundera om det verkligen var jag som skapat den.

Klapp på axeln och applåder för min kreativa hjärna!