Micha Ö.

Nytt år - ny kalender - nya möjligheter
 
Årets kalender med sällskap av de två senaste åren.
 
Under 2016 så har mitt skapande utvecklats till en helt ny nivå. För första gången kan jag se en klar förbättring mellan varje teckning och målning. Jag har lärt mig att kritisera mina egna skapelser på ett mer positivt sätt, till skillnad från innan då jag mer trampade ner vad jag än gjorde.
Jag ser fram emot vad 2017 kan ge mig. Detta året ska jag försöka att vara mer aktiv med att uppdatera med nya skapelser istället för att lägga dom i skuggan!
 
Hittills under 2017 har jag inte gjort så mycket mer än vanlig start på året. Jag har inga årslöften och jag har inga måsten. För vill jag göra någonting eller ändra någonting med mitt liv och beteende så kommer jag (förhoppningsvis) ge det löftet oavsett dag. 
 
Men okej, jag kan bevisa det nu genom att jag kommer gå emot min princip och säga några saker som jag ska tänka på under 2017...
  • Var godhjärtad, så folk nästan hatar dig.
  • Våga säga emot folk som inte accepterar din godhet.
Dessa är direkt kopplat till den gången jag gav överblivna pengar till en stackars människa utanför butiken, och en annan gick förbi och grymtade till: "Du tar hand om konsekvenserna också hoppas jag." Jag hann inte mer än vända mig om innan personen var borta och jag gick hem ledsen och förbannad. Om jag kunde skulle jag hjälpa alla, men jag vet att det är varken gott mot mig eller funkar ekonomiskt just nu.
  • Ta hand om din kropp, OCH DIG SJÄLV.
  • Ät mindre kött och sluta med onödigt godis.
2016 må ha varit ett bra år och jag mår bättre än någonsin tidigare i min kropp, men jag slutade bry mig om att ta hand om min kropp. Ta ett fotbad, ansiktsmask med iskallt glas med fina paraplyn, klippa håret, köpa nytt smink, uppdatera gaderoben till kläder du känner rätt i. Jag vill inte öka min konsumtion. För jag tycker inte om människor som köper mer än vad dom behöver. Kläder köper jag personligen oftast på secondhand eller på butiker som jag vet gör rätt för sig. Smink kommer jag spara ihop för att köpa från icke-djurtestat, veganskt och ekologiskt - för jag vill inte slänga på mig någonting som har skadat ett djur, punkt slut.
 
Förra året var året då jag började med en bättre kost och jag vill fortsätta. Jag är inte vegan, men majoriteten dagar i veckan äter jag köttfritt eller tillochmed fritt från animaliska produkter. Klapp på axeln till mig från mig. Jag mår bättre och det känns bättre. Ibland önskar jag att jag hade mod att jaga själv för då skulle jag veta för säkerhet att djuret behandlades rätt, men jag kan inte ens köra över en liten mus utan att tjuta.
 
Apropå mat. Dryck. Jag borde sluta dricka kaffe. Eller iallafall endast dricka kaffe till enstaka firande och fika. För är det någonting jag blir skakig av så är det kaffet. Jag mer eller mindre slutade med kaffe helt när jag började skolan. Jag skakade för mycket för att måla ordentligt. Så jag ersätta kaffe med te, och det blev mycket bättre. Såå...
  • Dra ner på kaffe också.
Och en sista grej:
  • Skriv mer!!
Jag saknar att skriva. Det är en slags terapi man inte får av att måla. När du målar så kommer du till en annan plats och glömmer den riktiga världen för en stund. Medan när du skriver så är du fullt medveten om allt. Du spyr istället för att försöker dra tillbaka det. Borde skriva klart min söta novell om den elaka oförstådda häxan. Plus att jag vill verkligen börja blogga mer igen, för det är något speciellt med det. Inte för att jag tror ni faktiskt tycker allt jag skriver är intressant för det tycker itne ens jag, men för att det är skönt.
 
Detta är mitt liv och jag är inte mer än mänsklig. (Tyvärr. Skulle vara coolt att vara utomjordisk.)
Puss och kram, hoppas erat 2017 har behandlat er väl dessa få dagar!