Micha Ö.

Akrylmåleri: Gnar från League of Legends
Efter väldigt lång arbetsprocess så är Gnar nu klar och levande. Gnar har varit ensam och dammig ett bra tag, men i förra veckan så såg jag en ledsam tår falla och jag var klar inom bara några dagar.
 
Gnar är en spelbar karaktär från League of Legends. När jag såg Gnar så lyste mitt hjärta upp. Så söt, så liten, men ack så farlig. Jag vill tillägga att jag endast har spelat LoL en gång i mitt liv och då mer för att testa än seriöst, men ni måste ändå hålla med mig att Gnar är söt.
 
Som jag skrev i inledningen så kanske du förstod att denna skapelse har pågått under en lång tid. Jag målade grunden för Gnar för två år sedan, under 2015, och tiden efter det fram tills 2017 har målningen stått och vilat i min hög av pågående projekt. Förrförra veckan så tog jag fram den och ställde den på mitt bordstafli. Redan dagen efter så ville jag ge honom liv; andra färger och ett mer rättsamt uttryck. För tro det eller ej: Jag har lärt mig massvis inom det konstnärliga under två år. När jag var klar så satt jag och kollade på det vackra jag skapat och kände mig inte mindre än väldigt nöjd.
 
Nu när Gnar är klar så är det en rullande fråga i huvudet på mig. "Vad händer nu?"
Kommer Gnar vara tvungen att läggas undan igen. Ska jag pryda min vägg med hen. Eller ska jag försöka hitta ett hem fyllt med kärlek som är villig att köpa denna skapelse. Med det sistnämnda så är jag tyvärr tvungen att klippa navelsträngen till Gnar, men jag tänker att sålänge det finns kärlek så är jag nöjd över att ha tagit det valet.
 
Vi får se vad framtiden har att ge. Först så planeras andra hemligheter som ska besvaras.
 
Bilder under arbetes gång:
 
Resultat: