Micha Ö.

"The moon" | Akryl på canvas, Speed art
 
 
I lördags ställde jag mig för att kladda på lite akrylfärg på en canvas. Det var alldeles för längesedan jag målade med akryl (eller målade överhuvudtaget) och med den växande klumpen i magen som skriker "Skapa mera!" så bestämde jag mig rätt fort att det var dags.
 
Att måla utan att tänka kan vara svårt när tankarna är för många. Det är nog någonting alla konstnärer av alla slag kan känna igen sig med. Oavsett om du är författare, konstnär, arbetar med spel eller skulptör; existerar det för mycket av allting och ingenting i hjärnan så är det svårt att få till det rätt. Det är absolut inte såhär för alla, men jag kan med en viss säkerhet säga att det gäller för många.
 
Så vad ska man göra när det blir för mycket?
För mig så brukar jag (dumt nog) inte måla alls. För man ska inte tvinga på sig kreativitet, men man ska inte heller ta bort det helt... Är man en kreativ person så behöver man sin lilla dvala i kreativa världen! Det finns ingen direkt lösning på att motverka "för mycket". Men. Andas, det kommer lösa sig och världen behöver dig och din kreativitet.
 
Så varför måla jag en måne?
Först och främst för att jag aldrig har målat en och som jag sagt tidigare så gillar jag att utmana mig med stilar, objekt och annat som jag inte gjort tidigare. För det andra så är månen en av många naturliga saker som är otroligt vacker. Naturen överlag är vacker. Jorden är vacker. Utöver det hade jag bara ett behov att skapa någonting och det första som kom till tanke var just månen. Inte svårare än så.
 
Skapa mera, skapa allt. 
Tack för mig och tack till dig!
#1 - Lili

Kul att se dig skapa, kul att skapa! Det blev riktigt snyggt också. Skulle lätt hänga det på väggen. Schysst val av musik dessutom!

Svar: Åh, vad roligt att höra. Tack så jättemycket!
Mich-Mich