Micha Ö.

Atlas & P-body (från Portal 2) | Speed art video
 
YT: https://www.youtube.com/user/bymicha
 
I ungefär (väldigt) många månader så har jag trott att jag hade publicerat denna video offentligt, men det visade sig idag att jag hade gjort den privat. Det kallar jag att vara smidig.
 
Så som du ser målade jag de galna robotparet "Atlas & P-body" från det underbara spelet Portal 2. Om ni varken hört talas om det eller spelat det så tycker jag att ni ska pausa detta inlägg och söka er in på Portal. Med det sagt... 
 
Den är skapad med hjälp av Fineliners och Promarkers. Eftersom jag inte har någon Promarker nyans mellan svart (plus mörk grå) och vit så blev det extra svårt att få till skapelsen. Problemet löste jag genom att använda mörk grå och blender. Vilket inte är något att rekommendera! Till nästa skapelse jag gör som ska ha en vit nyans och skuggor så kommer jag springa till konstbutik för att köpa minst två nyanser av grått. (50 nyanser känns lite för många för tillfället.)
 
 
 
Har ni någon favoritkaraktär från spel/film/anime/whatever-världen? Jag har så grymt många och jag vill många dom alla, och jag kan erkänna att jag har påbörjat min samling, men problemet som återstår är att jag har ingen plats att ha min kära.
 
Funderar över om jag ska be om hjälp igen, så som jag gjorde för ett år sedan när jag ville bli bättre på enkla små föremål (kolla länk). Jo så gör jag. Kommenterar era tre favorit karaktärer, så kommer jag i slutet av veckan ha målat ett urval av alla föreslagna! 
 
Kram och tack. Tack för att du finns!