Micha Ö.

Personlig kalender 2016
 
Även fast vi lever i ett teknologiskt samhälle så har jag aldrig funnit det lika roligt och praktikst att planera genom mobilens kalender. Det är för, vad säger man, 'inom ramarna'. Man kan inte måla eller anpassa till sig själv. Och man kan inte använda gulliga klistermärken! (usch. hemsk tanke.)
 
 
Förra året var första året jag målade en personlig inspirerad framsida till min kalender och jag kände att jag ville göra det på nytt i år. Ett förenklad självporträtt i en egen stil (serie-inspirerad?) och jag får absolut inte glömma nämna det självklara - årets djur: apan! (kinesisk atrologin)
 
Onödig/nödvändig fakta: Nyår infaller  vid den andra nymånen efter vintersolståndet, vilket inträffar någon gång under perioden 21 januari – 19 februari. Variationen beror på att den kinesiska kalenderns månader inte är lika långa som i vår gregorianska kalender.
I år byter vi från Getens år till Apans år den 8 februari 2016. *
 
Framsidan är målad med Faber Castell och Promarker. Sen förra året har jag införskaffat mig mer Promarker nyanser och hade därför möjligheter när jag färglade framsidan till årets kalender.
Plus att jag ska inte ens börja lägga upp punkterna med hur mycket jag har utvecklats under bara 2015. 
 
Nu får jag återgå till verkligheten och sluta skriva mina blandade ord på detta digitala medel. Dagens uppgifter är få, men även de måste göras.
- Plugg
- Skriva, skissa och andra medel för att pausa plugget lite
- Mer plugg.
 
Tack för mig,
Ni är grymma. Och fan, det är fredag!
 
 
 
 
 
#1 - Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Jag har en egen designad kalender som räddar mina dagar. Hade aldrig hunnit med allt annars :P

#3 - Lili

Nej men vad fint! Jag håller med, mobilkalender går inte riktigt uppemot en i papper. Jag tycker man får bättre överblick då, dessutom känns det mysigt.