Micha Ö.

Det är dags för mitt år
 
 
Känslor har gått upp och ner under hela 2015, så som alla år tidigare, men detta är första året jag har vågat ställa mig upp och erkänna för mig (och alla andra) hur det faktiskt står till. Mycket har hänt. Jag har under året skaffat eget boende, sambo och är mer kär än vad jag någonsin varit innan. Jag har skrattat mina magmuskler trötta och så ögonen har förvandlats till vattenfall. Jag har lärt mig att lyssna på mig själv och ta egna beslut opåverkat av andras tankar. Jag har kommit ett steg närmre mig själv och min dröm.
 
Förra året var också året som jag stod emellan att vara "jag" och "det andra jag'et alla andra vill att jag ska vara". Vilket gjorde mig enormt osäker på vad jag ville göra med livet. Vad ska jag jobba med? Hur viktigt är mitt mående vs andras? Hur ska jag se ut för att bli accepterad? Hur ska jag vara, prata och röra mig? Varför är jag inte som alla andra?
 
Jag ser framemot 2016 och godtar alla dens utmaningar. Jag har mycket kvar att bevisa mot mig själv och er. Det ligger stora utmaningar framför mig och ska jag vara ärlig så är jag grymt nervös. Att sätta mitt egna jag framför andras framgång har aldrig varit min grej, förrän i år.
 
Tack 2015 och grymt jävla tack till er som gjorde året lättare fastän en mörk dimma låg över.
Välkommen 2016 till denna mörka värld. Hjälp oss att förändras till bättre goda!