Micha Ö.

Dagens träning: Kropp & rörelse
Foto: Nikon D3100
 
Efter ungefär 3 timmars tränande på anatomi, kropp och rörelse, börjar min mage känna sig sugen efter allt tuggbart. Godis. Kakor. Blomblad. Mjo, bara det går att tugga så blir jag tillfredsställd. Bästa valet är nog dock mat. Sedan därefter får man se om man kanske till och med lyxar till kvällen med någon liknande bakelse.
 
Förutom den stora frågan "Mat eller kaka?" så står jag tveksamt och vinglar mellan om jag ska måla över några av figurerinorna över till digitalt för att färglägga, eller inte...
 
3 positiva:
- Jag får fixa till detaljer en gång till.
- Träning.
- Och jag vill lära mig använda digitalt med färg.
 
3 negativa:
- Det tar tid. Igen.
- Jag är hungrig.
- Numera är jag mer säker på penna än digitalpenna.
 
Med detta upplagt, så... positiva vinner. 1-0. Jag kommer någon minut, någon dag, kanske idag, måla av dessa till digitalt. Just nu hinner jag inte. För nummer ett på listan är mat, sedan fika. Men därefter borde det finnas någon timme kvar att lägga på kreativt arbete.
 
Juste, höll på att glömma. Bildreferenser fann jag på: Figure & Gesture Drawing "Tools for self-educating artists" lät bara allt för passande för att inte testa på. Och ja, mycket givande måste jag säga. Så nästa gång blir det väl att träna på uttryck/känslor, eller kanske lite djur. Hmm esch, varför inte både ock?
 
Be awesome and creative!
Be you!