Micha Ö.

Ny skapelse: Hyllning till kaffe
 
Jag tycker om kaffe.
 
Jo, jag tycker verkligen om kaffe. Och tidigare i veckan kom jag på att jag inte har gjort någon hyllning till denna lättdruckna varma dryck. Inte i närheten. Inte ens en skapelse inspirerat av kaffe. Jag har endast massa teckning gjorda under påverkan av kaffe! Positiva och negativa kaffeupplevelser.
Negativa: Druckit för mycket kaffe och ätit för lite mat så händerna är som rena rama jordskakningen i Japan.
Positiva: Kaffe är gott.
 
Så just därför, och att kaffe är gott, bestämde jag mig att skapa något hyllande till magiska svarta sörjan. Och samtidigt kunde jag känna in mina kära Promarkers mer. Jag känner hur magin från pennorna börjar acceptera mig mer och mer. Den första jag gjorde med Promarker var .. *kollar igenom inlägg* Nope, inte uppladdad här på blogg.se. Iallafall "Back to war" (länk till facebook-sida) och den var ju inte den mest avancerade skapelsen för att testa nya bebisar. Men den var någonting, och den lärde mig någonting bra eftersom jag lyckades bättre denna gången.
 
För er som, är som mig, och inte riktigt funderat över hur kaffeplantor ser ut så kan jag gladeligen meddela att "kvistarna" runt muggen är .. Precis, från en kaffeplanta! Och som ni redan listat ut är även den kemiska formeln på to-go-muggen kopplad till kaffe. Formeln står för koffein. 
 
Så. En hyllning, till den älskade och hatade, i storlek A4. Som antagligen kommer ligga i skissblocket kommande veckor tills jag har anledning att visa eller finner plats på mina tavelfyllda väggar.
 
Kram & tack till alla kaffeälskare, och självklart en lika stor till er tedrickare.
Borde skapa en hyllning för te med.
 
So stay strong, tea believers!