Micha Ö.

Mitt resultat från första Kroki
Jag "varnar" att dessa bilder kommer innehålla en naken kropp av kvinnligt kön. Så till er som konstigt nog tycker det är jobbigt med nakenhet ber jag er vända tillbaka eller enklare gjort acceptera mänskligheten. För tro det eller ej, vi alla är nakna under våra lager av kläder.
 
Och ni som har accepterat min "varning" och skiter i ifall du ser nakna kroppar. (Ni är bra.) Menar bara för att samhället säger att kvinnans kropp ska döljas betyder det inte att det är rätt. Eller så fortsätter du läsa av nyfikenhet av de kommande bilderna på nakna kroppar, eller intresse av mitt kreativa liv. I vilket fall som helst så är ni väldigt bra människor. Cyberfive för nakna kroppar!
 
Jag har gjort en enkel förklaring på "kroki", för finns en chans att ni inte så insatta i konstnärs kretsen och vet alla begrepp och därmed betydelsen av ordet:
 
Källa på information: NE
 
Detta är resultatet av min första gång på kroki, för en vecka sedan, och det var roligare än vad mina tankar hade föreställt sig. Min första tanke var: "Shit kroki, naken kropp. Pinsamt." Men ah, när jag målade fanns inte tanken där. Det var som att måla vilket motiv som helst. Bara att detta motivet var väldigt naket och mänsklig. Andra tanken var: "Hur fan ska jag lyckas måla på en minut när jag knappt kan måla en kropp utan modell, hemma, på 1 timme?" Det var inga problem. Visst, vissa blev halvklara och andra blev mer eller mindre inte ens påbörjade, men jag lyckades bättre inom tidsramen än vad jag trodde från början.
 
Så med denna underbara bakgrunds historia om mina tankar och inre förberedelser har jag nu hjärta och mod att visa resultatet av antal timmars kroki. 
 
1 min
3 Min
5 min
 
Varsågod!
Eller nej, jag tar tillbaka mitt varsågod för att det är ni som borde tacka mig som motstår min inre kritiska röst som ständigt skriker på mig attt jag inte ska publicera bilderna. Detta är som sagt resultatet av första kroki av årets totala fem stycken.
 
Har ni något tips? Åsikter? Eller frågor? Vad som, mina fingrar kliar och innerst inne vill jag skriva/blogga mer och oftare, men jag har inte så mycket att skriva om. Känns det som. *kollar igenom text* Okej. Jag skriver ju rätt mycket när jag väl skriver, men ah..
 
Tack, och hörs snart igen!
Du kan mer än vad du tror.