Micha Ö.

Utmaning för mig själv
1 November
4 November
12 November
14 November


Jag har alltid ett block med mig. Det är väldigt sällan som jag inte har med mig ett, eller två, block.

Man vet aldrig när kreativiteten gror till sig och man vet inte när de försvinner, så när jag får en tanke eller ide så måste jag skissa ner den direkt. Sedan om jag gör färdigt den samma dag är en annan femma. När man springer runt och hoppar i luften likt Mario som jag gör så vet man inte när man kommer få tag i något där man kan skissa ner sin ide. 
 
Jag har en bok till ideer jag vill skissa upp direkt.
Jag har en bok till snabba skisser under tåg/resande fot.
Jag har en anteckningsbok till kreativa ideer om saker jag vill göra: allt ifrån coola koppar till planscher till hemprydnader.
Jag har en anteckningsbok för att hålla reda på vad som står på tur.
 
Kalla mig organiserad idiot, men även fast jag har alla dessa böcker och anteckningsblock om "hitten & datten" så håller jag reda på 45% utav det i huvudet istället. Naeh, lite optimistiskt sagt. Jag håller reda på det viktigaste. 
 
Jag kommer försöka med att måla något varje dag. Ibland utanför bok, ibland i bok. Att kunna komma på (nya) ideer varje dag och behålla fantasin fastän huvudet är fyllt med tomhet är svårt. Men hela grejen är att jag vill utmana mig själv att måla varje dag. Under 2015 så har jag blivit betydligt bättre, men det finns tid kvar och jag vill bli bättre ändå. Så innan 2015 är slut så ska jag försöka med att varje dag värma upp med en enkel liten skiss i valfri karaktär.
 
Ge mig lycka till, för jag lär behöva det.
Tack och hej, hoppas ni alla mår toppen!