Micha Ö.

En till kväll med rörelse och jobbiga vinklar
En till kväll med rörelse, jobbiga vinklar och felaktiga streck.
 
Kroki är mycket givande och glädjen när man inom tidsramen lyckas få till rätt proportioner är större än min lycka på julafton. Detta är mitt tredje tillfälle på kroki kurs och bara under dessa få har jag fått ett starkare öga över vad som är viktiga streck och vilka som inte är.
 
Efter tre tillfällen, nästan 6 timmar, så har jag producerat 30 st papper fyllda med olika rörelser och ställningar. Och som du redan har märkt så målar jag flera på ett. Vet inte riktigt varför, men mest logiska är ju att jag inte vill slösa tid. För att vända blad till nästa "slösar" ju faktiskt min tid.
 
Jag tror jag har förklarat detta någon gång innan på mina kroki-inlägg, men en av de problem jag kände innan jag började kroki var "Hur fan ska jag hinna måla en fucking kropp på 1 min? Det är inte möjligt." Men träning ger färdighet! 
 
Jag låter bilderna avsluta detta inlägg, och därmed säger jag hejdå redan nu. Så hörs vi nästa inlägg. Btw: Var inte rädd att kommentera vad ni tycker (kritik är alltid bra) eller om ni har någon cool idé över vad jag ska måla (för aldrig dumt med extra idéer). Vad som! Jag skulle älska och höra vad ni tycker!
 
 
1 min:
 
3 min:
De två till vänster: 3 min. Högra: 5 min
 
5 min:
Närbild
Närbild.
ca. 9 min:
 
#1 - houseforus

Så fint du tecknar, så duktig du är
Maria

Svar: Åh, tack så jättemycket! Det värmer om hjärtat ska du veta.
- Micha
Mich-Mich