Micha Ö.

Dreaming - Dagens uppvärmning
"Dreaming" - Uppvärmning för hjärnan och kreativiteten.
 
Ibland kan det vara riktigt svårt att starta projekt och ännu mer att avsluta ett projekt. Jag faller i kärlek och hat för varje verk jag skapar. Jag är väl medveten om detta. För jag har samma problem när jag läser: Jag börjar en ny bokserie, efter ett tag faller jag in i världen så in i bomben, och när historien är slut så vill jag inte erkänna att den är slut. Vilket gör att jag inte läser på månader. Jag får en så kallad book-hangover. (=Svårhet att starta ny bok för att man fortfarande lever i den förra bokens värld.) 
 
Att ha en enorm hatkärlek kan göra väldigt ont. För samtidigt som jag vill blir klar, för att jag älskar den lilla skapelsen jag gjort, så hatar jag hur den ser ut. Mitt kritiska jag tycker alltid det finns utveckligsmöjligheter i verket. Vilket det gör, oftast.
 
Det är två-tre gånger, under 2015, som jag skapat något jag var och är riktigt nöjd med. Vilket är rätt dålig statistik, men samtidigt tack vare mitt enormt kritiska jag har jag blivit bättre och fortsätter att bli bättre. Jag får ett starkare öga för varje kreativ skapelse jag gör.
 
Esch, onödig text, men det kanske är någon som känner igen sig.
 
Min lilla "Dreaming" var morgonens uppvärmning. Nu blir det över till huvudprojektet som har större yta och mer nogranna linjer.
 
Ha det bra tills vidare!