Micha Ö.

Bilder är fyllda med känslor
   
 
Händelser målas upp med färger genom en fångad bild. Bilden blir sedan ett minne från det som hänt. Och minnet av bildens historia väcker känslor som förgyller dagen lite extra. Med min kamera kan jag fånga så mycket mer och uppleva känslorna återigen även flera månader efter.
 
Första bilder är tagen i Herrljunga i väntan på tågbyte. Det regnade nästan konstant, men jag säger det långt ifrån klagande. Det var så lugnt regn, nästan kicklande. Något som jag personligen ser som "Midsommar-regn", vilket är regnet du springer ut bland och dansar i cirklar. 
 
Bild nummer två togs i Falköpings väntesal på resecentrum. Alla tåg var försenade med x antal timmar för ett elfel inträffade. Min sambo hade för helgens skull laddat på vår analoga Canon AE1 och med vilande/irriterande/stressade folk på station kunde jag inte undvika att klicka slut resterande bilder. Kreativiteten har för en period legat i vila, men från denna dag har den kommit tillbaka. Denna bild visar mig just det, den sekund då jag kände elden inom mig som skrek över att skapa något! 
 
Sist, men inte minst, tredje och sista bilden: Lördag förmiddag och jag plus vänner bestämde att vi skulle vandra upp till Mösseberg, Falköping, för att gå upp i utsiktstornet. Bara för att kolla ut över staden och kunna utmana varandra vart allt låg. Att se från höjd hur skogen sträcker ut sig och ger ifrån sig ett grön skönt lyster, åh, behöver jag ens förklara hur nöjd mina ögon var.
 
Minnen väcker känslor, och just idag behöver jag lite extra knuff mot det glada. Ögonen är av sand och kroppen är huggd i sten. Idag behöver jag kreativitetens effekt av lugn.