Micha Ö.

Stitch (från Disney) - Promarker
 
För ordentlig bild kolla min facebook: Art by Micha (Konstnär, facebook)
Där lägger jag också upp mer bilder (dock mindre texter och förklaringar) på vad jag håller på med under dagarna. 
 
Innan läggdags igår så drog jag iordning grunden för söta "Stitch" vi alla känner från kända Disney-filmen Lilo & Stitch, referensbild hittat på google. Men idag när jag började med färgläggningen märkte jag vilket stort fel jag hade begått med mitt val av papper. Jag har länge varit medveten om att mitt nuvarande papper sprider Promarker-färger, men har naivt fortsätt måla och tänkt "Det löser sig". Såå... denna skapelse som jag trodde skulle bli en grym Disney-målning blev istället mer eller mindre en katastrof av färger.
 
- Färgerna ligger inte där de ska.
- Vissa av färgerna smög sig in på andras färgers territorium.
- Det hamna färg utanför linjerna.
 
Under tiden jag lät de torka in såg jag sakta men säkert hur de flydde från platsen där de skulle vara. MEN ifall avståndet är relativt långt ifrån målningen så syns inte blödningarna och därmed så ser den faktiskt bra ut, så jag är inte helt åt bomben besviken över min skapelse. Utan mer "Du är söt för att du är speciell."
 
Om man ser från den ljusa sidan: Efter en lång tid efterforskning och "jag orkar inte beställa just nu jag har ju papper och det funkar, typ"-tankar så har jag äntligen beställt papper specifikt för alkoholbaserade pennor. Så snart kan även jag göra schyssta Promarker-målningar med perfekta toningar. (Efter lite träning.) 
 
Tack för mig, och tackar dig!
Nu ska jag vidare mot... spelvärlden. Eller disney igen. Något målande blir det iallafall.
Vi får se vad min kreativitet säger när jag sjunker ner i pappret.
#1 - mammatillmirakel.blogg.se

Stotch är för söt :)

Svar: Ja verkligen! :D
Mich-Mich

#2 - a n n i k a

Så fint!

Svar: Super tack!
Mich-Mich